perjantai 17. syyskuuta 2021

Myymälätilan skannaus

 Myymälätilan skannaus


Millainen Tigerin visuaalinen identiteetti on? Mitä huomaat ensimmäisenä, kun astut sisään? Näyteikunat, värimaailmat, a-alueet? Millainen on viimeinen näkymä?

Tigerin visuaalinen identiteetti


Houkuttelevat esillepanot, samanlaiset materiaalit, värit, teemat, kuviot, loogiset esillepanot.
Luoda elämää, herättää asiakkaiden uteliaisuutta. Jokaisesta kerrasta tulisi uusi kokemus

Mitä näen ensimmäisenä


Ihan ensimmäisenä näen kampanjatuotteet. Tällä hetkellä niitä on esim. urheilutavarat, vihot, kalenterit ja muut office tarvikkeet, sisustustavarat sekä halloween karkit.



Ensimmäinen näkymä



Teippaukset, matot, a-telineet, valaistus, näyteikkunat


Mattoja Tigerissa ei ole laisinkaan. Pöytien päällä roikkuu harmaat lamput. Näyteikkunat vaihtuvat usein, tällä hetkellä niissä on kampanjatuotteet. Ikkunoissa roikkuu myös juisteita, joissa mainostetaan esim. Tigerin uutta verkkokauppaa.



Lattiatarra



Värimaailma, kalusteet, materiaalit, graafiset materiaalit, yköspöytä


Värimaailma koostuu lähinnä valkoisesta. Seinät, katto, hyllyt ja muut laatikostot ovat kaikki valkoisia. Lattia sekä pöydät, joiden sisällä säilytetään myös pöytätavaraa ovat materiaaliltaan puuta. 

Liikkuminen myymälässä


Tigerissa on tehty asiakkaille reitti, jota pitkin he pystyvät käymään myymälän helposti läpi. Siinä tulee käytyä jokainen osasto samalla läpi, mitään pois jättämättä.



Liikkuminen Tigerissa


Tigerissa liikkuminen




Hintaviestintä, kuitit, pakkausmateriaalit


Pakkausmateriaaleissa onm käytetty paljon esim. kierrätettyä muovia/materilaaeja

Kassa-alue


Kassa sijaitsee myymälän oikealla puolella, kun astut ovesta sisään. Jos kuljet myymälän niin sanotusti oikein päin, pääset kassalle myymälän lopussa. Siellä on kaksi kassaa, joista vain toinen on käytössä. Kassan takana seinistä roikkuu esim. kangas- ja lahjakassit, paristot sekä sateenvarjot.



Kassa-alue



Viimeinen näkymä ennen poistumista


Viimeisenä tulee elintarvikkeet eli karkit, mausteet ja juomakaappi. Ennen poistumista, kassan vieressä on näyteikkuna, jossa on osa kampanjatuotteista.



Karkit ja juomat


Asiakkaan tervehtiminen, palveleminen, kiittäminen


Asiakkaan tervehtiminen ja kiittäminen kuuluu hyvään asiakaspalveluun. Tervehditään asiakasta käytävillä ja kassalla sekä kiitetään. Kaikkia palvellaan tasavertaisesti samalla tavalla. Ketään ei palvella eri tavalla tai jätetä palvelematta syystä tai toisesta.

Verkkosivut, somekanavat


Tigerilla on instagram, jossa on kuvia uusista tuotteista, tietoa ympäristöasioista, tapahtumista kuten tällä hetkellä olevasta hyväntekeväisyyskampanjasta. Tigerille on tullut myös verkkokauppa, josta löytyy tuotteiden kategoriat sekä ympäristömerkit.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pinterestin käyttöohje

 Pinterestin käyttöohje Luo käyttäjätili Täytä vaadittavat tiedot Kirjauduttua sisälle, voit hakea kvia eri hakusanoilla Voit luoda pinteres...