Pidä yhteyttä asiakkaisiin mobiililáitteilla
Mobiililaitteiden hyödyntäminen
Ihmiset viettävät enemmän aikaa älypuhelimilla kuin tietokoneilla. Mobiililaitteet auttavat pitämään yhetyttä muihin ja tekemään fiksumpia ostoksia. Fiksut yritykset panostavat potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen mobiilimainonnalla
- Mobiilimainonta voi auttaa saamaan lisää puheluita, kyselyjä ja tuoda enemmän ihmisiä kauppaasi tai sivustollesi
- Antaa mahdollisuuksia olla yhteydessä ihmisiin,kun he käyttävätmobiililaitteitaan
- Voit mainostaa potentiaalisille asiakkaille sijainnin mukaan tai käyttää soita klikkaamalla-mainosta
- Yleisö ja tavoitteet vaikuttavat mainontatapaan
- Kohdistustapoja on monia:
- Voit näyttää mainoksia yritykseesi liittyvillä hakutermeillä. Esim. putkiasentajilla hakumainos voi nääkyä hakutermeillä "putkiasentaja" tai "tukkeutunut allas"
- Käytä mobiilimainoksissa lyhyitä avainsanoja
- Mobiililaitteilla ei haeta samalla tavalla kuin tietokoneilla
- Voit kohdistaa Display-mainoksia mobiilisivustojen vierailijoille
- Mainokset näkyvät tekstinä, kuvana tai videona
- Mobiilimainokset ovat pieniä
- Teksti pitää olla lyhyt ja ytimekäs
- Käytä selkeää toimintakehotusta
- Sovelluksissa voi mainostaa
- Hyvä mainos on puoli voittoa
- Hyvä mobiilisivusto on tärkeä muuten google- ja facebook-mainokset ohjaavat ihmiset siivustoille, joka ei sovi mobiililaitteelle
- Mainoksia kannattaa muokata niin, että ne toimivat eri näytöillä
- Voit käyttää mainoslaajennuksia
- Ihmiset ovat niiden avulla voinut soittaa tai saada reittiohjeet yritykseen
Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille
- Mobiilikäyttäjät ovat tärkeä ryhmä
- Noin 35% liikenteestämme tulee mobiililaitteista
- On mainoksia, jotka latautuvat nopeasti sillä ihmise eivät jaksa odottaa
- Mainosteksti on ytimekäs, jossa tiedot ovat selkeästi
- Mobiililaitteissa hakumainonta voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja
- Varmista, että sivustosi toimii eri mobiililaitteilla
- Käytä slkeitä ja suuria painikkeita, minimoi kirjoittaminen ja tee siirtymisestä helppoa
- Korjaa sivustosi, jos se ei ole tälläinen
- Älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan
- Huono kokemus on yritykselle haitaksi
- Hyvän mobiilisivuston luomiseen on työkaluja
- Käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään
- Mobiili- ja tietokonehaut on erilaisia
- Mobiilissa käytetään lyhyitä hakutermejä
- Hakusanojen keksimiseen on työkaluja
- Räätälöi mainoksesi hakijan tarpeeseen
- Voit päättää näkyykö sinun mobiilihakusi tietokonehaussa
Display-kampanjat mobiililaitteille
Nykyään käytetään paljon mobiililaitteita, joten kannattaa miettiä mainosten toimivuutta mobiililaitteella
- Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta
- Mobiililaitteet ovat olennainen osa Display mainontaa tavoitteistasi huolimatta
- Display-mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa
- Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa
- Yksi mainoskoko ei sovi kaikille
- Mainos voi toimia tabletilla mutta ei puhelimella
- Display-mainokset vaativat kokeiluja
- Etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille
- Ilmaisella googlen Mainosallerialla voit luoda nopeasti Display-mainosta
Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille
Markkinointi sosiaalisessa mediassa on hyvä tapa mainostaa yritystä ja saavuttaa tavoitteita.
- Some-mainonnassa on kolme vaihetta. Mieti missä verkostoissa haluat mainostaa
- Some-verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen
- Voit valita yrityksellesi sopivat verkostot, tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin
- Hyödynnä yleisöön kohdistamista. Some- ja mainosverkostot kuten Twitter, Linkedln ja Facebook tarjoavat eri kohdistustapoja ihmisten tavoittamiseksi
- Luo mainoksia mobiilia varten
- Somea käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi nepienelle näytölle
- Kohdista mainokset kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi
- Luo kaikille somekanavillesi mainokset kohderyhmä huomioiden
Video mobiilimainonnassa
Se on yritykselle hyvä mahdollisuus
- Videot sisältävät paljon tietoa ja ovat kiinnostavia
- Mobiililaitteilla tehdään puolet Youtuben katselukerroista
- Mitä enemmän videoita katsotaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa aisakkaitaan
- Luo tehokkaita videomainoskampanjoita
- Videon kuvaaminen on ensimmäinen vaihe
- Mobiililaitteilla saa kuvattua hyvän videon
- Suunnittelussa luo osuvaa ja kiinnostavaa sisältöä
- Tee lyhyt video, jotta et kyllästytä katsojia
- Laita toimintakehotus, mitä haluat katsojan tekevän
- Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille
Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet
Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikuttaa yrityksesi verkkomarkkinointiin?
- Matkauhelimet ovat median arkea
- Niissä on paljon ominaisuuksia
- Niillä ei enää vain soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita
- Käytämme enemmän mobiililaitteita kuin tietokonetta
- Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa
- Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi
- Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle
Mobiiliverkko ja -sovellukset
Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sillä tarkoitetaan?
- Sivuston voi luoda monella tavalla
- Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta
- Responsiivinen sivusto mukautuu käytettäviin näytön mukaan
- Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä ilan ongelmia
- Tee sivustasi hakukoneoptimoitu
- Latausnopeus pitää olla hyvä
Mobiilisovellukset
Tavoitat asiakkaita sovellusten avulla
- Sovellukset ladataan
- Niissä voi olla toiminta, mitä ei verkossa voi tehdä
- Sovelluksen ilmoitukset voi laittaa päälleja saada ilmoituksia sinulta
- Niissä voi olla kanta-asiakasohjelma
- Voi saada pisteitä, alennuksia
Suoritettu 100%
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti